Friday, October 20, 2017

Hogenakkal ja Yercaud

Nädalavahetusel veetsime aega oma pererahva seltsis. Laupäeva hommikul alustasime juba kella 7st, kui bussiga Salemisse sõitsime. Salemis tutvustati meid ühe sealse NGO asutajale, kes tegeleb naiste ja tüdrukute hariduse ning väljaõppe edendamisega. Seal pakuti meile hommikusööki ning pandi aukülalise staatuse märgiks lillepärjad kaela. Sealt edasi reisisime juba autoga. Kõigepealt külastasime ühte tüdrukute kooli, mis kuulus varem nimetatud organisatsiooni projektide hulka. Ühtäkki avastasime end istuvat 30 tütarlapse ees klassiruumis teadmata, mida öelda või mis meilt oodatakse. Püüdsime siis nendega juttu teha ning julgustada neid meilt küsimusi küsima. Õnneks tuli pärast veerandtunnist kohmetust appi inglise keele õpetaja ning pakkus, et tüdrukud võiksid meile näidata, mis nad õppinud on. Esimeseks etteasteks oli karate. Juba see avaldas muljet, kuid siis võtsid nad välja ketid ning hakkasid nendega trikke tegema. Mina vaatasin küll suu ammuli. Poleks arglikena tundunud 13aastastest tütarlastest osanud säärast võitlusoskust oodata. Edasi kulges hulga leebemalt, kui esitlusele tuli tantsunumber. Mõnusad India rütmid tõid naeratuse näole ning tore oli näha tüdrukuid endid sellest rõõmu tundmas. Edasisele teekonnale anti meile veel kaasa munaputru ning nõnda võtsime suuna Hogenakkali kose poole.
Tundub, et kõik Tamil Nadu vaatamisväärsused asuvad mäe otsas. Seega ka selkorral võtsime ette retke mööda kurvilist mägiteed. Kohale jõudes hakkas kell juba neli saama ning nälg näpistama. Nõnda istusime kõigepealt maha pargi taolisse restorani, kus serveeriti nii kalakastet kui praekala. Loomulikult kostitati meid mõlema portsjoniga. Söömise ajal pakkusid meile seltsi ringi hiilivad ahvipärdikud, kelle kohalolu restoranipidajatele väga meeltmööda polnud. Meie aga saime pärdikutest nii mõnegi vahva pildi. Kui kala söödud, selgus aga, et tugevate vihmade tõttu on kose veehulk ohtlikult suur ning selle lähistele minek keelatud. Seetõttu jäi meil vaatamisväärsus nägemata ning tuli leppida tõsiasjaga, et veetsime laupäeval 11 tundi autoistmel, et mäe otsas kala süüa... Õnneks lõppes õhtu Salemis, kus õhtusöögi asemel linna hiilisime ning end šokolaadikoogi ja coca-colaga kostitasime. Õhtu veetsime teleri ees, kus seekord inglisekeelsed kanalid puudusid. Seega oli meil võimalus kohaliku spordikanali vahendusel tutvuda spordialaga Kabaddi. Siin link ühele mängule, reegleid võite ise googeldada. https://www.youtube.com/watch?v=regYzf1JF6k
Pühapäeval tegime taas kiirturismi, kui mäe otsas asuvas Yercaudis kõik vaatamisväärsused läbi jooksime. Alustasime oma retke paadisõidust kohalikul järvel. Seejärel suundusime kose juurde, mis jättis võimsa mulje. Mina ujuma ei läinud, kuid Marvin käis ka kose all suplemas. Vesi olevat külm olnud! Edasi liikusime vaateplatvormile ja siis järgmisele ja siis järgmisele... Kuniks jõudsime roosiaeda. Roosaed oli paljulubav, kuid kahjuks polnud hetkel rooside õitsemise hooaeg. Seetõttu oli tegu vaid kauni rohelise pargiga. Külastasime veel üht templit ning siis tuli enne pimeda saabumist jälle mäest alla sõita. Otsustasime ööd mitte Salemis veeta ning võtsime õhtu lõpetuseks veel ette bussireisi tagasi Pothanuri.

Ilm on hakanud kuumaga järgi andma. Päike enam ei kõrveta, vaid taevast katab pigem pilvevine. Mussooni aeg on saabumas, millest annavad märku ka pea igaõhtused äiksetormid. Muidu on elu ikka ilus ja kõht endiselt riis täis!